Miért jó, ha van CLB Ügyfélkapuja?

  • CLB
  • biztosítási alkusz
  • biztosítás
  • ügyfélkapu
  • ügyintézés

A CLB számos szolgáltatással igyekszik megkönnyíteni az ügyfeleinek a biztosításkötést és az azzal kapcsolatos ügyintézést: az egyik legfontosabb a CLB Ügyfélkapu, a biztosítási szerződések kezelésének központi felülete. De mi mindenre jó pontosan? Ezt foglaljuk össze most röviden.

Mi az a CLB Ügyfélkapu?

A CLB Ügyfélkapu egy elektronikus úton elérhető személyes fiók az ügyfeleink számára, amin keresztül bármikor, egy helyen összegyűjtve tekinthetik meg az általunk kezelt biztosítási szerződéseiket, valamint ide bejelentkezve könnyebben elintézhetnek olyan ügyeket is, amelyeket egyébként személyesen vagy telefonon kellene megtenniük.

A CLB Ügyfélkapu legfontosabb funkciója tehát a biztosítási szerződések kezelése. Ebbe beletartozik:

  • biztosításonként a kapcsolódó dokumentumok, például a biztosítási ajánlatok, termékfeltételek, termékismertetők, ügyféltájékoztatók, káreseti teendők elérése,
  • a szükséges dokumentumok, adatok feltöltése, amivel gyorsabb a hiánypótlás vagy éppen a változás bejelentése is,
  • és egyszerűen nyomon követhető a biztosításkötési folyamat, hiszen az ezzel kapcsolatos értesítések és fontos üzenetek (például a kötvényről vagy a díjbekérőről) az Ügyfélkapuba is megérkeznek.

De nem csak a biztosítás megkötése során értesít a rendszer: a biztosítási évforduló közeledtével többször is emlékeztetőt küld, továbbítja a biztosító értesítőjét a következő éves indexdíjról, vagy éppen figyelmeztet, ha a biztosító elmaradást jelez a díjfizetésben.

Ha valakinek több élő biztosítása is van – ami teljesen hétköznapi eset, vegyünk csak egy vagy két családi autót, egy lakásbiztosítást és például egy baleset- vagy életbiztosítást akár eltérő biztosítóknál – akkor könnyen látható, mekkora előnyt tud nyújtani egy olyan felület, ahol mindet egy helyen, átláthatóan lehet kezelni.

Milyen előnyei vannak még?

Az alapvető funkciókon túl egy másik fontos előnye a CLB Ügyfélkapunak, hogy az ügyfél beazonosítása után kényelmesebbé válik a biztosításkötés és az ügyintézés is. Mivel a rendszer ismeri az ügyfél korábban elmentett adatait, így

  • új biztosítás kötésénél (ha a fiókjába belépve kezdte el a kalkulációt) már nem kell újra beírnia a korábban megadott adatokat, egyszerűen kalkulálhat a személyes és egyéb (pl. gépjárműve) adataival,
  • ugyanígy ha félbehagyja a kalkulációt, de el szeretné menteni, később a fiókjába belépve el tudja érni azt,
  • ráadásul a chates ügyintézést is megkönnyíti, hiszen ha már be van lépve a fiókjába, nem kell külön azonosítania magát az ügyfélszolgálat számára. Ez az ügyintéző munkáját is megkönnyíti, és összességében gyorsabbá teszi a probléma megoldását.

De jól jön a felület akkor is, ha például megváltozott a lakcím, igazolvány vagy valamilyen elérhetőség, hiszen ezt is online, néhány kattintással módosítani lehet. Ezen kívül az Ügyfélkapu egyes szolgáltatásokat is könnyen elérhetővé tesz online, például zöldkártya igénylését és letöltését.

Hogyan lehet CLB Ügyfélkaput igényelni?

Azok az ügyfeleink, akik online kötik meg biztosításukat az oldalunkon keresztül, mindenképpen kapnak saját fiókot, hiszen a megrendelés befejezése előtt regisztrálnak a szolgáltatásra. Akik pedig offline módon, személyesen vagy telefonos ügyfélszolgálaton keresztül kötik meg biztosításukat, azok szintén a megrendelés befejezése előtt, vagy akár utólag is igényelhetik a regisztrációt. A regisztráció során célszerű a hétköznapokban használt és rendszeresen figyelt email címet megadni, mert az Ügyfélkapura érkező értesítéseket a rendszer erre a címre is elküldi.

Hogyan lehet belépni a CLB Ügyfélkapuba?

A saját fiókba a CLB weboldalának jobb felső sarkában lévő Ügyfélkapu gombra, vagy a https://ugyfelkapu.clb.hu/ linken keresztül lehet belépni. A belépéshez a regisztrációkor megadott email cím és jelszó szükséges, de belépési azonosítóként a CLB szerződésszám, kötvényszám vagy CLB ügyfélazonosító is megfelelő – több lehetőség is van, ha valamelyik azonosító nem lenne meg. Ha mégsem sikerülne a belépés, a megszokott módon új jelszó kérhető, de az ezzel kapcsolatos bármilyen problémával bátran felkereshető ügyfélszolgálatunk is.

2022 június 24.

Legfrissebbek

2024 november 11.
kgfb évforduló, kgfb

Novemberben minden évben felmerül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) kérdése, amikor az autósoknak lehetőségük van megvizsgálni a biztosítási díjaikat és szükség esetén váltani egy kedvezőbb ajánlatra. A 2010-es szabályváltozások óta a kampány már nem minden autóst érint, de a biztosítási díjak átgondolása továbbra is ajánlott, hiszen a piac folyamatosan változik.

2024 október 18.
gépjármű, átírás, biztosítás

Az autó átírása kiskorú nevére speciális esetekben, például jogosítvány megszerzése vagy öröklés során lehetséges, de szigorú szabályokhoz kötött, és a törvényes képviselő, illetve a gyámhatóság bevonása is szükséges lehet.

2024 szeptember 23.
lakásbiztosítás, ház, otthon, árvíz

Ahogy az árvízi hullám lassan visszahúzódik, a megkönnyebbülés mellett az érintettek szembesülnek az előttük álló kihívásokkal. Az árvízkárok helyreállítása és a kártérítési folyamat gyakran bonyolult és időigényes feladat, ami sok kérdést vet fel a biztosítással és a kárrendezéssel kapcsolatban.